Conversations > Challenges

need help

<< < (2/2)

brads3:
mod order-

New Pine Flora
Maritimes Crystal Cliffs-this you need to bridge the pine and RKEC,http://worldofbanished.com/index.php?topic=1558.msg29338#msg29338
Pine mod
RKEC

what else is in the mod order that might cause issues?

ACT:
спасибо за помощь у меня стоит этот мод сейчас все прекрасно работает. я тестирую RKEditorChoice на работу канала. если начать канал в начале реки и закончить на выходе в удобном месте а потом установить торговый порт то все торговцы не поплывут по реке и озерам а только по каналу так что карта теперь удобна для игры любая

ACT:
появилась другая проблема пока причины не понял есть пустые дома но много бездомных в них не селятся если ставлю палатку заселяются без проблем и дети в возрасте 0 лет не хотят жить в домах и погибают от голода и холода население 900 человек 85 учащихся 320 детей дров еды и одежды в большом избытке все рядом

brads3:
good that you have the game working. is it only a homeless problem? i did not open the save file.
are the bannies getting stuck where they have no bridges? did you take nomads and they have same problem- can not get to town? the bannies will walk all around and not swim back across rivers or streams. in the pic, i see no bridges so think this might be the issue. this happpens a lot.when clearing land along streams ,be careful that you don't send the bannies to clear on the other side.

if a parent goes homeless the child can to.say the child lives with just 1 parent,child won't live by itself so both go homeless. other thing could be is the houses you built are too small. some houses allow only 3 bannies. google translate uses word "tent". did the bannies get lost from a larger house and you built a tent?  did parent die? is the door to the house blocked so bannie can not use it? built with door facing stream can do that.
this can happen along narrow docks when bannies put something down too.

can you post pics of the housing and where the homeless bannies are?

Navigation

[0] Message Index

[*] Previous page

Go to full version